Waar komt hoofdluis vandaan? Ik lees alleen hoe Het zich kan verspreiden maar niet waar het vandaan komt wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

De hoofdluis is een bloedzuigend insect. het komt uit eitjes welke tussen de haren gelegd worden. Waar het vandaan komt? Van anderen die besmet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verspreidingsmanieren ken je blijkbaar, dus lijkt het nogal logisch, toch? Hoofdluis komt van andere hoofden en wordt meestal via contact (jassen, sjaals, haar-haar contact) overgedragen, eventueel als neten.

Hoe hoofdluizen vanuit de evolutie ontstaan zijn weet ik ook niet precies, waarschijnlijk vanuit andere kruipende insecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij weet er ook niet!
Hieronder tref je veel informatie aan over hoofdluis, ook wat hoofdluizen precies zijn. Een gedeeltelijk antwoord op je vraag, dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
De mensenluis waartoe de kleer- en hoofdluis behoren, leeft al lang samen met de mens. Een analyse van het DNA van de verschillende soorten luizen suggereert dat de voorouder van de mensenluis 770.000 jaar geleden ontstond. De kleerluis ontstond volgens wetenschappers ongeveer 107.000 jaar geleden, toen mensen meer kleding gingen dragen. (bron: Wiki)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik zal er maar kijken.