welke roofvogel is dit?

al enige tijd loopt deze vogel door het weiland tegenover ..is het normaal dat deze vogel jaagt door in het gras te staan en achter prooien aan te lopen door het lage gras.
ik was van mening dat de jacht gebeurde vanuit de lucht of een hoge zitplaats.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Het beste antwoord

het is idd een buizerd, een vogel die het momenteel goed doet.
je ziet ze in allerlei kleuren, van beige tot donkerbruin.
een buizerd is meer een scharrelaar dan een jager.
het makkelijkst vindt hij het toch als hij wat aas vindt, en ook kleinere prooien zoals insekten versmaadt hij niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi taalgebruik! :-)
Rieneke1
12 jaar geleden
dank je wel! :)
niko
12 jaar geleden
heel duidelijk.dank je.+
niko
12 jaar geleden
bedankt.

Andere antwoorden (3)

Lijkt op een buizerd. En mogelijk is zijn prooi - een muis? - nog niet dood en ziet de vogel het als een spelletje er achter aan te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de Engelse wikipedia eet de buizerd ook wormen en insecten en loopt daarvoor door het gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou evengoed een boomvalk kunnen zijn. Een Falco Subbuteo

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier even een link naar beschrijvingen en foto's van diverse roofvogels. Misschien kan je dat op kleur en grootte beter kiezen. http://www.wbesusterengraetheide.nl/Roof_grijpvogels.htm#BOOMVALK