dit komt door de samenstelling etherische oliën die de plant aanmaakt.

http://www.geurwerkt.nl/geurbeleving/etherische-olien

Etherische oliën zijn vluchtige geurige vloeistoffen van zeer uiteenlopende samenstelling met een olieachtig aspect. Ze hebben een ingewikkelde chemische samenstelling. Etherische oliën zijn vluchtige oliën, die als minuscule oliedruppeltjes te vinden zijn in of op het plantenweefsel. Ze heten vluchtige oliën doordat ze gemakkelijk verdampen en daardoor zo hun specifieke geur aan ons verspreiden.

de verzamelplek van de olie is een vacuole (in de cel) die voorzien is van een membraan. De cellen liggen geisoleerd en hebben een andere inwendige celstructuur dan de cellen er omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die stof die verdampt en dus geur veroorzaakt heet "kaneelalcohol"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is de menselijke/chemische variant wat vaak in parfum, mak-up en smeerseltjes zit, maar ook in voedingsmiddelen veel mensen zijn allergisch voor kaneelalcohol (ook wel Cinnamyl Alcohol genoemd)