zouden wij ook roze kunnen worden, net als flamingo's ?

gewoon nieuwsgierig: als je een kind van jongs af aan zo zou voeden als een flamingo (dus vooral garnalen) zou hij dan roze worden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Dat is flamingo roze wordt komt voornamelijk door zijn genetische informatie in zijn cellen. Daarin staat namelijk in code-taal wat voor eiwitten de cellen moeten produceren, en een flamingo heeft op die manier instructies om roze veren te maken.
Als je een mens alleen garnalen geeft en leert om op één been te staan, krijg je als resultaat waarschijnlijk een achterlijk kind dat een beetje bleek kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk het niet, want bij een flamingo zit het in zijn veren en die hebben wij niet...