waarom wordt de mens ogenschijnlijk veel meer ziek dan de dieren ?

indien de mens evolutionair aangepast is aan het milieu door het fabriceren van kledij, waarom worden we dan toch nog zoveel ziek in de winter en zomer. Ik zie weinig dieren die 's zomers en winters staan te 'niezen'. We lijken toch een fragiel diertje is het niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ik denk dat de pijngrens van een dier veel hoger is dan bij een mens als een dier ziek is of zich niet zo lekker voelt gaat hij ergens rustig liggen en dan regelt het lichaam vaak dat hij weer beter word een mens laat dat vaak niet toe als die pijn heeft grijpen we meteen naar pillen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen worden helemaal niet veel zieker van de dieren. Het punt alleen is dier ziek is en echt goed ziek zal het sterven aangezien het trager is of omdat het geen voedsel meer kan krijgen. Dar dieren daadwerkelijk wel ziek worden kan je bijvoorbeeld zien aan de uitbraak van MKZ en de gekke koeien ziekte. Ook waren de konijnen in Nederland bedreigt omdat velen besmet werden met myxomatose. Het is dus een mythe dat mensen vaker ziek worden dan dieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dieren best wel ziek kunnen worden,maar doordat ze zich niet kunnen uiten en als het niet al te ernstig is,valt het ons niet op.Of we zeggen als het een huisdier is "het zal morgen wel over zijn."
Als je echter in dierenklinieken kijkt is het vaak net zo druk als bij een huisartsen post,dus het zal inderdaad "ogenschijnlijk"zijn dat dieren niet zo vaak ziek zijn.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen dit onderling communiceren en wij dit dus "weten". Wij kunnen slecht communiceren met dieren, dus kunnen we het alleen maar diagnostiseren. Mijn Koi karper zal niet snel naar mij toestappen en zeggen: " Ik heb wat last van maagzuur". :-)