Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er meer meerkoeten die zwarte kop hebben witte snavel maar witte grijze en zwarte veren over hun lijf hebben

1 vogel in hele groep van zeker 50 stuks was echt een vreemde eend in de bijt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

af en toe zie je het wel eens bij kauwen, de zogenoemde "leidse" kauwen.
ik werk nu al 14 jaar op een vogelopvang, waar zeker in de winter erg veel meerkoeten binnenkomen, maar dit heb ik nog nooit gezien.
naar mijn idee dus een zeer zeldzaam veschijnsel.
het is overigens geen albino, die zijn helemaal wit, met rode oogjes.
overigens zie je in de natuur erg weinig albinovogels, omdat die veel opvallender en kwetsbaarder zijn.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een half-albino (of een albino)... Dit exemplaar heeft net niet genoeg pigment (kleurstof)... Ik zag laatst een kraai ook zo... Het gebeurt soms, de natuur maakt wel eens foutjes... (Zou het wellicht vitiligo zijn ook)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alle soorten vogels kunnen mutatie's voorkomen waar een deel van de veren wit kan zijn.
Eerder zag ik het bij een huismus, merel, kraai en kauw, gans en spreeuw,het lijkt bij zwarte vogels meer voor te komen , maar misschien zie je het dan beter.
Bij merels heb ik het vaker gezien.
Een meerkoet is voor mij ook nieuw.
Heel vaak vallen vogels met enkele witte veren erg op, waardoor hun schutkleur minder is.
Een roofvogel zal hem er sneller uitpikken, zodat het foutje van de natuur weer hersteld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding