Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er dieren die brandnetels kunnen eten?

Toegevoegd na 8 minuten:
Dus zo uit de grond. Worden die dan niet gestoken/geprikt in de mond...??
Au...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
10.1K
Amadea
12 jaar geleden
Zoogdieren, ja, want een mens kan brandnetelsoep eten. Dat is best lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...:|
Kan me niet voorstellen..:p
Amadea
12 jaar geleden
't Is toch echt wel zo! Hier heb je een recept: http://www.gezondnu.nl/vragen/voeding/artikel/2136/brandnetel. En daar zie ik de brandnetelkaas staan, is ook heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandnetelthee is ook bekend, schijnt tegen buikpijn te helpen.
Ik heb m'n paard wel eens een distel zien eten. Onbegrijpelijk dat dat geen zeer doet in de mond. Ik kan me nog beter voorstellen dat ze een brandnetel eten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rupsen ook. Deze dieren worden niet geprikt in de mond omdat brandnetelbladeren geen doorntjes hebben, maar een soort stekelachtige brandhaartjes waar het goedje uitkomt dat je huid zo geïrriteerd aan laat voelen. Dat zij daar geen last van hebben, komt omdat zij wel tegen het gif uit de haartjes kunnen, in tegenstelling tot onze huid, die vooral door het mierenzuur uit de haartjes een pijnlijk gevoel krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtige foto!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedankt, vind ik ook maar ik heb hem ook maar van internet geplukt hoor! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook wel eens brandnetelbladeren geplukt en zo in mijn mond gestopt,ik dacht mensen eten brandnetelsoep?Ik probeer het zo eens.
Ik was zeer verbaast over het hoe brandnetels op de huid wel prikken en branden,maar in de mond en op de tong helemaal niet.

Andere antwoorden (5)

Kikkervisjes vinden gedroogde brandnetelbladeren in heeeele fijne stukjes lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
konijnen vinden de top van een brandnetel lekker om te eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Varkens vinden ze ook heerlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalkoenen eten ze ook weet ik uit ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schapen eten het ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding