Kun je je stofwisseling versnellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als we het over diëten of afvallen hebben, dan hebben we het ook heel vaak over de stofwisseling. Wat is de stofwisseling precies? Als je een afvalprogramma gaat volgen, dan is het namelijk belangrijk dat je hier iets van af weet. De stofwisseling is het proces in ons lichaam dat voedsel en andere stoffen omzet in energie. De stofwisseling zorgt ervoor dat voedingsstoffen in het lichaam worden opgenomen en helpt bij het functioneren van het verteringssysteem. Een evenwichtig en voedzaam dieet in combinatie met regelmatige lichamelijke oefening zorgt ervoor dat de stofwisseling in je lichaam wordt versneld. Hierdoor kan je lichaam meer calorieën verbranden en begin je gewicht te verliezen. De basis stofwisselingssnelheid is het aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om te functioneren als je slaapt of in rustpositie bent. Nu je weet wat de stofwisseling is, wil je misschien ook weten hoe je die kunt versnellen. Onderstaand volgen twaalf manieren om je stofwisseling te versnellen. Als je in staat bent om onderstaande regels toe te passen, dan zal je stofwisseling zeer goed gaan functioneren. Je lichaam zal dan meer calorieën en dus meer vet verbranden en je zult beginnen gewicht te verliezen. 1.Sla je ontbijt niet over: Dat is namelijk de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je je ontbijt overslaat, nadat je de hele nacht niet hebt gegeten, dan staat dat gelijk aan jezelf uithongeren. Uithongering vertraagt je stofwisseling en dat betekent dat je lichaam minder calorieën verbrandt. Als je dus wilt afvallen, sla dan vooral je ontbijt niet over, maar eten ’s morgens voedsel dat rijk is aan vezels en eiwitten. 2.Eet ’s avonds een lichte maaltijd: Eet niet vlak voordat je gaat slapen. Eet je laatste maaltijd vier uur voordat je naar bed gaat. 3.Eet minimaal 1200 caloriën per dag: Tel je calorieën en eet minimaal 1200 calorieën per dag, omdat anders je stofwisseling zal gaan vertragen. 4.Vaak eten: Eet vijf tot zes kleine maaltijden per dag in plaats van drie gewone. Door vaker en minder te eten zul je minder honger hebben en versnel je je stofwisseling, omdat er meer vertering plaats vindt. Eet groenten, fruit en vezelrijk voedsel. Zie de bron voor meer tips, heb geen tekens meer over.

Ja. Eet fruit en groente en minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood). Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt en je stofwisseling versnellt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100