130 soorten om precies te zijn. Dus JA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wel meer dan 100 soorten ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er bestaan ongeveer 200 verschillede soorten apen. De bekendste zijn de Chimpansee, Orang oetan en de gorilla. Dat zijn mensapen. Ze lijken veel op mensen. De gorilla is de aller grootste aap. De aller kleinste aap zou je niet eens als aap herkennen: de muismaki. In Zuid-Amerika leven iets grotere aapjes die meer op gewone apen lijken. Dwergzijde-aapjes passen dus makkelijk in je broekzak. Apen kunnen dus veel van elkaar verschillen.

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jrd390/weet.html#hoeveel

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel: 246.
Laat ik Al@din nu ook maar een keer aanhalen :)
Allereerst moet men weten dat apen tot de primaten worden gerekend. Daarnaast maakt men een onderscheid tussen apen (monkeys) en mensapen (apes). Bij de apen maakt men verder het onderscheid in Apen van de Oude Wereld (Afrika en Azie) en Apen van de Nieuwe Wereld (Midden- en Zuid-Amerika). Met 242 soorten apen uit beide werelden en 4 soorten mensapen kom je dan op het totaal van 246 soorten apen.
(en dan noemt Aladin een heel aantal bronnen op onderstaande link)
http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=119220
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed, je doet je avatar eer aan. Een aap is elk lid van de Hominoidea, een superfamilie (indeling) van de gewervelden. Er worden momenteel twee families onderscheiden: Hylobatidae (o.a. gibbons en kleiner apen) en Hominidae (mensapen), waaronder chimpansees, gorrila's oeran oetangs én de mens. http://en.wikipedia.org/wiki/Ape
Ja, tussen de 200 en 250 soorten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gelezen dat er ongeveer 200 verschillende soorten apen bestaan, dus er zijn meer dan 70. ik kan er dan wel wat opschrijven maar je zal zelf wel een paar weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er leven in totaal 634 apensoorten en –ondersoorten. Hiervan worden er er 303 met uitsterven bedreigd (= 48%).

Voor het volledige artikel: zie bron