De wasbeer dankt er zijn naam aan, maar er zijn ook Japanse makaken die hun voedsel wassen.

Toegevoegd na 3 uur:
Ook (Amerikaanse) kraaien wassen graag hun voedsel als er water in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Chimpansees wassen soms hun voedsel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bevers, die liggen op hun rug, kraken iets met een steen en spoelen het dan af

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik schaam me dood, schrap de bevers ik bedoel ZEE-OTTERS
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeeotters,dat dacht ik ook toen ik dat eerste las.
Toch is het zo dat ook bevers hun bast wassen voor ze het opeten,zeker als er grond aan zit.
Ik heb het over boombast hé.
Ik geloof dat vrijwel elk dier met vingers wel regelmatig hun voedsel wast, wanneer er eten aanwezig is. Wasberen, soorten apen etc. Zij kunnen makkelijker hun handen gebruiken en zijn vrij intelligent.