Er bestaan zwart-witte koeien en bruin-witte koeien. Waarom dan geen zwart-wit-bruine koeien?

Je zou denken dat dat je op den duur gemengde koeien zou krijgen. Wordt er zo sterk op glet bij fokken, of is 1 kleur gewoon dominant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.3K

Antwoorden (3)

Zeer sterk, bovendien gaat het bevruchten niet meer de ouderwetse prettige manier, maar via KI. Geen lol meer aan.
Je moet moet Jane Fonda in de film Barbarella maar eens horen kankeren over die moderne methode. :-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart-wit-bruin koeien bestaan ook wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wauw, een exemplaar met zes benen nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I.d.d. photoshop koe, maar van die extra poten is slordig bbfaced
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@WimHeiting ik vraag me af of het photoshop is en niet gewoon een foto van twee koeien die toevallig zo achter elkaar stonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is gewoon een koe met een knikrug
de kleur van de koeien is gewoon dominant en heeft onder andere te maken met de bouw van de dieren, natuurlijk word er wel op gelet welke stier de koeien bevrucht (door KI)maar het komt bij kleinere hobbyboeren echt ewel voor dat er een stier van ander pluimage in de wei loopt en die dan koeien met een andere kleur bevrucht vaak komt er dan toch maar een kleur terug in het kalf.