Waarom kan een druif wèl gekweekt worden zonder pit en een mandarijntje niet?

Bijvoorbeeld op je werk kun je niet met goed fatsoen een mandarijntje eten met dat getuf... haha!

14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De kweker past een selectie toe, b.v. hoeveel pitten er in de manderijn zitten,
Heeft hij een soort die weinig pitten bevat, dan gaat hij die zaaien, hieruit komen er weer nieuwe manderijnenplanten , waarvan enkelen planten nog minder pitten hebben.
Door selectie en kruizingen ontstaan er uiteindelijk planten die geen pitten meer hebben.
Er zijn inmiddels manderijnensoorten die pitloos zijn.
Let meer eens op in de winkel het staat er soms bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan ook wel; clementines zijn een (vrijwel) pitloos mandarijnenras.

Dus gewoon clementines kopen in plaats van traditionele mandarijnen als je ze op je werk wilt eten.