kan je grote pupillen krijgen door Ritalin?

kan je grote pupillen krijgen door ritalin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
19.1K

Antwoorden (2)

Ja, het is een bijwerking die zelden voorkomt, maar staat wel vermeld in de bijsluiter ( verwijde pupillen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die bijsluiter goed gelezen had dan had je gezien dat het geen bijwerking is maar een symptoom van overdosering.
Let op bij dit soort vragen, een verkeerd antwoord kan gevaarlijk uitpakken.
Verwijde pupillen zijn géén gebruikelijke bijwerking van Methylfenidaat ofwel Ritalin.
Verwijde pupllen duiden op een overdosering van Ritalin of Ritalin-misbruik.
Andere symptomen van overdosering zijn o.a. overgeven, opgewondenheid, bevingen, droge slijmvliezen, spiertrekkingen, toevallen, overmatig zweten en een verhoogde bloeddruk.

Een overdosis Ritalin is niet zonder gevaar, waarschuw bij vermoeden van een overdosering zo snel mogelijk een arts.