Kan je zelfmoord plegen door simpelweg te stoppen met ademen? Of houdt je lichaam je dan tegen?

niet dat ik het van plan ben!
Gewoon benieuwd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.2K

Het beste antwoord

nee, dat kan niet. Ademhalen gebeurt reflexmatig. Als je lang genoeg je adem inhoudt, verlies je het bewustzijn waarna je vanzelf weer gaat ademen.
Als je je adem inhoudt onder water, zal je vanzelf ook weer de ademreflex krijgen na bewustzijnsverlies. probleem alleen dan is dat je geen zuurstof binnen krijgt, maar water en dan verdrinkt je dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kan niet.
Ademhalen is een reflex wat je niet kunt stoppen door eenvoudig te 'stoppen' met ademhalen, je zult vanzelf weer gaan ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een mogelijkheid, Maar je valt flauw na een gegeven moment, En dan ga je vanzelf weer ademhalen.

Tip :

Als je het wilt proberen moet je in een zwembad gaan springen met `100 kilo aan je voeten, dan verlies je ook je bewustzijn en sterf je aan een rustige en niets vermoedelijke dood,