Welk zoogdier is dit?

Ik vermoed dat het misschien een knaagdier is, maar ik zou het echt niet weten. Ik vond deze foto in mijn archief, ik kan me niet herinneren waar of wanneer ik hem heb genomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt een beetje op een vos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welk land is de foto genomen? Dat maakt het zoeken ook wat gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de tijdens één van mijn vele buitenlandse reizen genomen. Ik ben echt overal geweest, zuid-amerika, zuid-afrika, Azië. Ik weet dus echt niet meer waar. (helaas)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buidelrat?

Het beste antwoord

Het is geen knaagdier. Knaagdieren hebben hun ogen meer aan de zijkant van hun kop zitten, zodat ze tijdens het knagen naar alle kanten kunnen uitkijken of er rovers aankomen.
Het is een roofdier, die hebben de ogen zo voor in de kop zitten.
Ik denk ook wel aan iets marterachtigs, maar een steenmarter is het niet, die heeft een witte vlek op de borst. Weet je ook niet of je de foto in Nederland hebt genomen of in het buitenland? In een dierentuin misschien? Dat zou al een hoop schelen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is een mangoest! Zie link voor nog een foto

Toegevoegd na 24 minuten:
Deze is ook leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het buitenland, dat is iets dat zeker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zoveel mogelijk nagegaan waar ik rond de tijd van deze foto geweest kan zijn, en Afrika is daar één van. De mangoest blijkt daar ook voor te komen. Hoewel Amadea ook een goed antwoord heeft, was jij eerder. Dus bij deze enorm bedankt!

Andere antwoorden (4)

Een meerkat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is sowieso een marterachtige maar voor de rest wwetnie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht een stokstaartje. Zoek het even op. De foto is Wikipedia heeft een anders-gekleurd diertje maar ik ken zelf alleen opnamen met zandkleurige stokstaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Als je het zelf even opgezocht had, had je meteen gezien dat stokstaartjes een heel ander koppie hebben en veel smaller zijn....
Het lijkt veel op een mangoest. Die is familie van de civetkat.
Gele mangoesten leven in groepen van 20 op de savanne van Afrika. Ze eten veel insecten, en zijn daarom goede bestrijders van insectenplagen. Op het heetst van de dag en ’s nachts blijven mangoesten in hun hol onder de grond. Daar zijn ze veilig voor roofdieren en extreme hitte of kou.
Amadea