welke vis is dit?

In Frankrijk hebben we dit visje gevangen, maar welke soort is dit?

Toegevoegd na 15 minuten:
oef foto staat er nu bij...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto, dus kan niemand het antwoord op de vraag geven. Blijkbaar is je foto te groot, verklein deze foto met Paint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps, ga eens kijken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, zou ik ook doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeurt wel vaak zeg, dat er geen foto bij zit. Werkt dat wel helemaal goed op deze site?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is peter
Ritsuka
12 jaar geleden
Je moet idd de resolutie en bestandsgrootte controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve: Ligt aan de grootte van de foto :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat snap ik, maar staat dat wel duidelijk aangegeven? En geeft ie wel een duidelijke melding na een mislukte poging of en waarom ie mislukt is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee geeft geen melding dat foto te groot is....ben er mee bezig...
Amadea
12 jaar geleden
Hé, j0ve, dat is een heel slimme opmerking! Het gebeurt inderdaad veel te vaak dat mensen een vraag stellen waar een foto bijhoort die vervolgens niet verschijnt. Dat moeten we aan de beheerders doorgeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weten ze al heel lang, in het begin van deze site, ging het altijd goed, nu moet je vaak op f5 drukken, of control+f5, soms zelfs meedere keren.

Het beste antwoord

Lepomis gibbosus. Het gaat niet om hat verdringen van andere vissen, want die komen van nature niet voor in de vennen waar het om gaat, maar om het onbruikbaar maken als voortplantingswater van zeer bijzondere vennen voor amfibieen en waterinsecten als libellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
tweede soort kopvoorn (Leuciscus cephalus) maar veel te weinig pixels) om er iets zinnigs over te zeggen, behalve dat het karperachtigen zijn en zeker geen forel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is de gewone zonnebaars, ook wel verkocht voor de vijver.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een mannetje, te zien aan de rode stip op zijn kieuwdeksel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Deze baarsen zijn afkomstig uit noord Amerika en ingevoerd als aquarium en/ of vijvervis, los gelaten passen ze zich prima aan ook in ons land, hier zijn de natuurorganisaties niet erg blij mee, omdat de soort, andere soorten verdringt.
Ze krijgen vaak erg veel jongen, zodat ze geweldig kunnen uitbreiden.

Toegevoegd na 1 uur:
Vissen van de tweede foto hebben een grote bek, dus zijn het rovers, zie een rivierbedding, dus hou ik het op beekforel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gij weet wel veel van dieren ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En van wespen ook bleek onlangs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk da Ed op veel vragen kan antwoorden zo te zien.....zal er dan nog ma een visje bijplaatsen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook van geesten weet hij veel. Maar daar weet ik ook alles van! Alle geesten krijgen een opdracht. Bij de ene is dat raadseltjes doen, zoals alleen de 1e letter doorgeven van je naam tegen een medium, bij de andere is dat elke week minstens 1x met een lampje knipperen.
Daarna mogen ze naar de hemel. Daar is alles goed en is alleen liefde, en geen tijd.
Geesten houden ook heel erg van kaas en van Oprah Winfrey. Verder zijn ze meestal roze of geel, en hebben ze een beetje de vorm van een olifant, maar dan met 3 poten. Echt waar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach deze vraag was voor mij een thuiswedstrijd, heb deze vissen jarenlang verkocht, heb een vijvercentrum gehad.
En oh ja, geesten die ken ik ook, zitten meestal wel boven water, ofschoon je ook moerasgeesten hebt, witte wieven. :-)
jOve, je bent wel een heel erg kritisch baasje ( soms)
maar ik kan er tegen hoor, in plaats van kwaad worden, moet ik vaak glimlachen om jouw.
Heel GEESTIG dus ( soms).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha het is niet persoonlijk hoor. En inderdaad ik ben gewoon super irritant af en toe.
Maar dat is bewust, want ik ben nogal anti religieus en anti paranormaal. Ik vraag me altijd af waarom er altijd meer gezocht en ervaren moet worden dan de enorme complexe maar te onderzoeken wereld om ons heen te bieden heeft. Die is voor mij meer goddelijk genoeg, en door het in de alternatieve, onbewijsbare/onweerlegbare hoek te zoeken onttrek je je m.i. aan een constructieve dialoog met andere mensen, met wie je je ervaringen kunt duiden, weerleggen, onderbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu de visjes op het droge?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, ja op het droge, een klein beetje dan. jOve wat heb je dat weer mooi omschreven, ach dat paranormale is ook een onderdeel van het enorm complexe te onderzoeken wereld om ons heen.
Het is maar welke richting je op kijkt, ik ben een natuurmens en geloof me dat ik veel richtingen op kijk, zowel naar het verleden( evolutie) als naar de toekomst ( nieuwe onderzoeken en technieken) maar we gaan geen discussie aan toch?
Dan komen onze EGO'S weer tevoorschijn. :-)
Maar geloof me jOve, dat echt wel verder kijk dan het paranormale, misschien wel juist daarom!
Leuk je eens zonder strijd gesproken te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eddijst, Graag gedaan. En moet kunnen inderdaad zo'n verschillende levensvisie. Zolang het geen rare excessen oplevert zoals bij Char, of Ogilvie, of Jomanda, of noem het maar op, waarbij het mensen geld kost, of valse hoop oplevert. En wat betreft mijn gedrag steek ik de hand geheel in eigen boezem. Voor een fatsoenlijk gesprek over dit onderwerp moet je bij mij gewoon in het echie zijn. Op internet ga ik er gewoon vol in omdat ik mijn frustraties over dit onderwerp hier lekker kan botvieren onder kantoortijd ;) Dus nogmaals: het is niet persoonlijk :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom frustraties?
Niet alles is nep.
Oh nu doe ik het weer en discussie uitlokken en dat onder kantoortijd. :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een keer met mensen te maken gehad die meenden contact te hebben met hogere machten, en paranormale gaven te hebben, en dat heeft naasten van mij wat verdriet bezorgd.
Daarnaast zijn er voorbeelden die voor zich spreken zoals dat van Sylvia Millecam. En naar mijn mening zit alles wat bovennatuurlijk is bij de mensen in hun hoofd. Mensen realiseren zich niet hoe beperkt de menselijke geest eigenlijk is en hoe erg hun eigen waarneming ze voor de gek kan houden.
Zoek eerst eens uit hoe illusies werken, en wat er allemaal fout kan gaan in het brein, voordat je gaat roepen dat bovennatuurlijke dingen bestaan "omdat je het zelf hebt meegemaakt". En ja natuurlijk zijn er dingen die wij niet begrijpen, maar ik streef er naar om, samen met de mensheid die wel wetenschappelijk en constructief bezig is, steeds meer te begrijpen, en geen dingen af te schepen met "sommige dingen zijn nu eenmaal hoger", want daar heeft gewoon niemand wat aan. Maar verder ga ik er niet over discussieren Ed, want daar heb ik geen zin in, bovendien heb ik net een grote offerte ondertekend terug gekregen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gauw aan het werk dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag geen + zetten.... snif