Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor een insect??

Dit loopt de laatste tijd rond in mijn woning. Het loopt tegen wanden, plafonds enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Zilvervisje??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nu tijd voor de sabelsprinkhanen, is de insect sapgroen, dan is dat een sabelsprinkhaan, laat hem maar naar buiten, je kan hem gerust pakken, bijten niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
ja nu staat er ineens een foto bij, net nog niet, het is de larve van de tapijtkever!!!
Dus weg er mee.!!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Ik heb ze zelf ook wel eens gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ! Wat een paniek opeens eddijst !
:-D +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou deze larve wordt een tapijtkever die graag tapijt, gordijnen, en kleding eet, dus weg er mee!!
Erger dan motten.
Moeilijk te zien kwa kleur en vorm lijkt het een houtworm, zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tapijtkever inderdaad
Het ziet er uit als een larve ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mijn kinderen een pissebed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jeetje, nou ben je aan de beurt.
Dat is zo te zien een museumkever - althans, de borstelige larve daarvan. Maar dat betekent dat je meer van die kleine knagertjes hebt. Ze voeden zich vooral met gordijnen, vloerbedekking en kleren, maar ook hout en leer. En je moet zien dat je er zo snel mogelijk afkomt.

Wellicht heb je ook al de volwassen tor met grijs/bruin/witte vlekken gesignaleerd ? Die kan echter geen kwaad, want dat is een planteneter.

Gaat het om slechts een enkel kevertje, dan is dat niet zo;n punt, maar in de regel zitten ze 's zomers buiten en komen 's winters naar binnen, om de volgende zomer weer naar buiten te gaan. Zitten ze echter 's zomers binnen, dan zou ik me toch een beetje zorgen gaan maken...

Met wat geluk kun je de strijd zelf nog aan gaan, maar zo niet, dan zul je toch contact moeten opnemen met de ongediertebestrijding van de gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding