Wat voor wesp is dit?

Op de foto lijkt die niet zo groot maar hij was wel een duim lengte lang! Is die misschien een koning(in)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Lijkt op een hoornaar maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk wel dat je gelijk hebt!+
Dit is absoluut een hoornaar. Ze zijn groter en bruiner dan een gewone wesp. Ook minder agressief. Ze komen veel minder op zoetigheid af dan wespen. Ze eten vooral veel insecten, dus niet doodslaan. Ik heb in de buurt van mijn huis een kolonie hoornaars zitten. Ik heb er geen last van. Ze gaan hun eigen gang en komen niet zo irritant bij je gezicht vliegen zoals wespen dat kunnen doen. Ze kunnen wel steken, maar dan moet je hier wel je best voor doen.