Hoe kan het dat leguanen zo hippen?

Ik was op vakantie in Bonaire en als een leguaan rende, hipte hij heel erg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is hippen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag ik me ook af...
Is dat niet ook wat duiven doen? Met hun kop heen en weer "hippen"? In het geval van een duif, doen ze dit om een beter 3-D beeld van de omgeving te krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoe ze rennen!

Antwoorden (1)

Dit is normaal en dat doen ze om vooruit te komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De manier van beweging komt door de bouw. In bijgaande video kan je de beweging goed zien.

Hard rennen gaat beter als je dat doet zoals een jachtluipaard, maar die bouw is ook heel erg anders.

Toegevoegd na 51 minuten:
Een leguaan zet eerst zijn poot linksachter naar voren en dan die rechtsvoor. Als die gaat rennen krijg je een raar effect.

Waarom dat zo is? Dat is evolutie. Kennelijk is dit efficiënt voor de leguaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nu in bonaire maar die leguanen hippen waarom doen ze dat nou en niet gewoon lopen of rennen?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je even een videoopname maken en bij je vraag plaatsen. Dan is duidelijker wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaaah Bonaire... dan is het een Hiphop Leguaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En flamingo