nee, vissen kussen elkaar niet.
bij zoenvissen kan het zo lijken omdat de mens altijd alles op zichzelf betreft. wij zoenen, dus een zoenvis doet dit ook omdat het toevallig zo lijkt.

wat ze werkelijk doen heeft niets met liefde of erotiek te maken. sterker nog, zoenvissen die 'zoenen' bluffen elkaar af. ze zijn op dat moment bezig met een machtstrijd.

het nijlpaard meet aan de bek aan dat van een anders als ze vinden dat ze in elkaars vaarwater zitten. deze grote waffels sluiten alleen niet zo mooi op elkaar aan :)

ook dit heeft net zo weinig met zoenen te maken als het gedrag van de zoenvis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus voor die 'grote bek' ;0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, ik dacht dat je het tegen mij had ;-)) dank je wel :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kusje....eh plusje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dank je wel bijna klef egeltje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie het alsjeblieft als vaderlijke genegenheid, heksje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doe ik wel hoor Moolkeesje :) don't worry

Andere antwoorden (4)

In de erotische betekenis niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de zoenvis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vissen die dit wel doen, de zoenvissen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat zijn helaas geen kusjes uit vriendschap of liefde.

De zoenvos is een vreedzame vis, enkel de mannetjes vechten onderling. Ze doen dat door elkaar te "kussen". De zwakkere moet op den duur wijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt adrem5 :)