Waar zit mijn hart? Iedereen wijst altijd links op de borst, maar nu hoor ik dat mijn hart in het eigenlijk in het midden zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
131.5K

Antwoorden (7)

Dat het hart links zou zitten is een hardnekkig misverstand. Het hart zit iets links van het midden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien brengt dit plaatje je op 't goede spoor......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons hart ligt inderdaad ongeveer in het midden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen wijzen voor het gemak inderdaad iets te veel naar links.
Het zit meestal ook niet precies in het midden hoor.

Maar links van het midden.
Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De plaats van het hart

l
v

Toegevoegd na 2 minuten:
tweederde deel van het hart bevindt zich links van het midden en éénderde deel rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart ligt in het midden maar omdat de linkerkant het bloed door het hele lichaam pompt is deze kant van het hart gespierder waardoor het lijkt alsof het meer naar links gelegen is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons hart ligt in het midden maar klopt aan de linker zijde waardoor je hem alleen daar voelt als je je hand erop legt.