Zwarte ooievaar inderdaad, ze worden vaak op de trek gezien. Ze schijnen ook op de droogte af te komen omdat ze een voorkeur hebben voor uitdrogende plasjes rond de grote rivieren. Gezien het huidige weer was dat dit keer niet het geval.
Men hoopt dat de zwarte ooievaar weer terugkeert als broedvogel in de Nederlandse rivierbossen, vandaar de naam "Plan Ooievaar" voor natuurontwikkeling rond de grote rivieren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb er zelf eens twee in de Millingerwaard gezien, die de drinkbak van de koeien bezet hielden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou een zwarte ooievaar kunnen zijn. Zoals wikipedia zegt zijn ze ooit in NL geweest, misschien zijn ze dus terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een zwarte ooievaar.

Toegevoegd na 33 seconden:
Een mannetje zo te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Zeker in de Millingerwaard? Zojuist op SBS6. Prachtig natuurgebied!
Inderdaad een zwarte ooievaar, ze worden de laatste tijd vaker gezien, zie hier: http://waarneming.nl/soort/view/362 (en bedenk dat niet alle waarnemingen worden doorgegeven en dat zo'n vogel een flink eindje kan vliegen).