Wat is nou écht het verschil tussen bizons en buffels?

Wiki is onduidelijk...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.2K

Het beste antwoord

De onduidelijkheid van wiki rust op de benaming voor de trekroutes van de bizon, die buffelpaden worden genoemd. Dit is een letterlijke vertaling uit het engels, waar het woord 'buffalo' zowel buffel als bizon betekent.

De verschillen tussen bizons en buffels:
- Bizons hebben een hele dikke bult achter en op de nek
- Bizons hebben een wollige vacht, het meest duidelijk op de kop, nek en schouders van het beest.
- Bizons komen voor in Amerika (amerikaanse bizon), en er was vroeger een soort in Europa, die was uitgestorven in het wild, maar nu weer in kleine getallen voorkomt in het wild (de wisent)

- Buffels hebben grotere, afgeplatte, gekromde hoorns die eerst een beetje naar beneden hangen waarna ze naar boven krommen
- Buffels zijn kleiner
- Buffels komen alleen in het wild voor in Afrika (kafferbuffel) en Azië (waterbuffel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Buffels hebben grote hoorns. Bizons niet. Bizons hebben een soort haar op hun rug en bast buffels niet. Bizons zijn trekkers vroeger trokken ze met miljoenen door amerika. Buffels doen dat niet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel een buffel! Buffel is een familienaam voor een aantal runderachtigen. Waterbuffel is er zo een.