als fytoftora in de bladeren van een aardappel plant zit komt het dan ook in de aardappels zelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Als je dit niet behandeld,dan gaat het naar de aardappel zelf.
Het veroorzaakt bruinrot in de aardappel.

Als het in de bladeren zit,dan zullen je aardappels niet meer groeien en stil komen te staan.
Tenzij je het behandeld.

De phytoftora is dit jaar erg actief,omdat het een natte zomer is.
Dan weer koud,en dan weer broeierig weer.
En gedijt de phytoftora goed.
Een aardappel houdt het meest van een beetje droog klimaat.