Is er een vogel met tanden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
7.9K
Amadea
12 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/vogels-tanden.108814

Het beste antwoord

Een eitand wordt door vogels gebruikt om zich uit het ei te bevrijden. Het is een scherp bultje op hun snavel waarmee ze tegen de harde schaal kunnen kloppen. Zo ontstaat er langzaamaan een gaatje.
Op dit neptandje na hebben vogels GEEN tanden.
Dat vogels hun tanden verloren is zo'n 80 miljoen jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, alle vogels met tanden zijn uitgestorven. De Archaeopteryx macrura uit de Jura-periode had tanden. Dat komt omdat vogels afstammen van een bepaalde groep op twee poten lopende reptielen. Omdat hedendaagse vogels hun eten niet kunnen kauwen, hebben ze een spiermaag. De vogel slikt af en toe steentjes in en door het samentrekken van de spiermaag kan zo het voedsel worden gemaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je je niet aan de regels houdt
je antwoord staat namelijk letterlijk op:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vogels-tanden.108814 volgens de regels mag je geen antwoorden letterlijk van ander kopiëren, om zelf zo meer punten te halen!
Rieneke1
12 jaar geleden
@biodocendt, zoals ik mariejose inschat, is ze gewoon gaan googlen, en heeft ze haar antwoord keurig met bronvermelding gegeven.
denk niet dat ze de eerdere vraag heeft gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke k heb mariejose nog nooit in real life gezien
en wie vertrouwt nu blindelings iemand op internet??
ik in elk geval niet. K geef ook niemand aan op dit forum, o.a. omdat k t niet zeker weet. Schrijf t alleen wel op, als t vaker voorkomt staat t nu namelijk zwart op wit. Oneindig veel toeval geloof ik namelijk niet in.
ps: ieder mag denken wat hij wil bij dit beetje toeval
Rieneke1
12 jaar geleden
mariejose heeft in het verleden wel antwoorden gecopieerd, waaronder een van mij.
ze zet er altijd bij; met dank aan.....
dus ik heb er wel vertrouwen in :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen antwoord gecopieerd, ik heb dit zelf gegoogled, en netjes de bron vermeld. Wat deed ik dan verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die andere vraag niet eens gezien, vanwaar al deze beschuldigingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt rieneke voor je vertrouwen.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja joh, we kennen elkaar langer dan vandaag he?
het is zeker niet verkeerd om kritisch te zijn, maar in dit geval niet terecht.
verder niet te zwaar aan tillen!
Nee, alleen ganzen hebben een kartelrand op/in hun snavel! Lijkt er wat op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het blijkt dat kippen nog wel een gen in zich hebben dat zorgt voor tanden, maar die is uit gezet.
en waarschijnlijk word die ook niet meer aangezet. maar ze hebben het nog wel in zich.

onze kippen hebben ook volgens mij een klein kartel randje aan hun snavel