ik heb laatst een vreemde insect gezien weet iemand wat voor beest het is?

Ik zat dus rustig achter het huis en ineens zie ik een insect laag bij de grond vliegen, en die kwam op mij af, dus ik liep richting de deur en na zoeken kwam hij weer op me af, toen ben ik achter de deur gaan staan en toen hij me niet meer zag ging hij weg. Ik heb hem nog nooit eerder gezien en mensen die ik ken ook niet.. hij lijkt een beetje op een bij maar dan is het achterlijf oranje, heel erg behaard, en het gekste van alles, hij had een puntige snuit net als een mug maar echt zichtbaar dik en net zo lang als het hele lijf.

Toegevoegd na 13 minuten:
echt het kopje en de snuit waren zwart, het lijf was helemaal oranje (niet gestreept) en je zag dat die heel behaard was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
7.1K

Het beste antwoord

Misschien bedoel je een 'grote wolzwever'. In het Latijn Bombylius major. Het lijkt een kleine soort hommel, maar hij heeft een lange zuigsnuit. Ze komen algemeen voor in Nederland en Europa en zijn erg mobiel. Ze vliegen van bloem naar bloem op plaatsen die grassig, bloemrijk en zonnig zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een mooi en apart diertje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten een wolzwever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is hem volgens mij, nog nooit eerder gezien of van gehoord! thnx

Andere antwoorden (1)

Was het wellicht een horenaar? Een soort reuzewespen? Die hebben wij in Limburg ook veel, dus wellicht is er eentje bij jullie in het barre noorden terecht gekomen?

Toegevoegd na 1 minuut:
'Reuzenwesp'