wat een eet een egel ?

wat voor voedsel eet een egel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA HE

Antwoorden (8)

Over het algemeen slakken en wormen maar een klokhuis van een appel gaat er ook goed in.
Eigenlijk is het een beetje een alleseter.
Een omnivoor dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een egel eet vooral allerlei soorten insecten, zoals regenwormen, rupsen,kevertjes, slakken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allemaal ongedierte bijvoorbeeld wormen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in aanvulling op bovenstaande antwoorden: in de opvang krijgen ze kattenvoer, daar doen ze het goed op.

geef een egel nooit melk.
ze vinden het heerlijk, maar krijgen er diarree van, en raken uitgedroogd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog een plus. (vind de bekkies bij het smullen van het kattenvoer echt enorm trouwens) :)
Ze eten ook kattenbrokken. Als het begon te schemeren dan zat er weer een egel bij. Het schaaltje was elke keer leeg ook al kon onze kat er niet bij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allerlei kruipende insecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn eten bestaat voornamelijk uit slakken, regenwormen, rupsen, duizendpoten en vlinders. Ook fruit, aas en kleine reptielen zijn smakelijke hapjes. Vooral in het najaar eet de egel fruit en bessen, omdat dit extra energie oplevert die hard nodig is om de winterslaap goed door te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze eten ook een pannekoek! Is geen onzin want toevallig vorige week neergezet voor een egel die regelmatig via ons terras oversteekt. Inderdaad alleseter lijkt het.