Ik heb 3 jonge zwaluwtjes die al 2 dagen niks hebben gegeten hebben ze nog een kans? Hoevaak moet ik ze voeren.

1 zwaluw is nog iets donzig de ander al mooi zwart. Nest naar beneden gevallen moeder komt niet terug.

Toegevoegd na 2 minuten:
Al een soortgelijk nestje gemaakt en in de buurt van oude nest gezet maar werkt ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Contact opnemen met vogelopvang bij jou in de buurt, adres kun je vinden via google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze vraag heb je toch al eerder gesteld?
het hangt er vanaf of het gierzwaluwen zijn of niet.
gierzwaluwen willen nog wel eens naar frankrijk vliegen voor een krop vol met voer.
in de tussentijd gaan de jongen in een soort coma, waar ze geen nadelige gevolgen van ondervinden.
andere vogeltjes, zwaluwen incluis, overleven het niet om twee dagen niet te eten.
zou je ze gaan voeren, dan hebben ze een korte opleving, om vervolgens toch te sterven aan darmontstekingen.
mochten het gierzwaluwen zijn, voer ze dan ieder uur, van zonsopgang tot zonsondergang, in het bekje, niet in een bakje.
geef rundergehakt vermengd met universeelvoer (dit bestaat vnl uit gedroogde vermalen insecten), en leng aan met wat water.
eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je nog niet aan het voeren bent, terwijl ik je vanochtend een soortgelijk antwoord heb gegeven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ik snap het ook niet. hoop niet dat de vogeltjes er de dupe van worden. 2 dagen zonder voedsel terwijl ouderdieren af en aan vliegen is natuurlijk verre van bevorderlijk voor de diertjes.
Alle insecten eten de vogels kun je voeren met stukjes worm,krekels of meelwormen let wel dat je de meelwormen die je voert dood zijn anders eten zij de vogel op. Het makkelijkste is om een pincet te gebruiken.
bied het insect aan door voor zijn/haar snavel te houden, zodra de bek open gaat laat je de pincet zakken tot ze de snavel dicht doen dan laat je het voer los. geef ze niet te veel (max. 2 meelwormen per keer maar wel 6-8 keer p.d.
bied ze ook water aan d.m.v. een pipet.
Ik hoop dat het je lukt ss succes