Wat is beter: laseren of nieuwe lenzen?

En dan bedoel ik nieuwe lenzen in mijn ogen en niet nieuwe lenzen die je gewoon even bij de opticien haalt.

Toegevoegd na 34 minuten:
Er even van uit gaan dat er niks aan de hand is met mijn ogen, alleen dat ze beiden bijziend zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
En dan bedoel ik met 'wat is beter': wat is permanenter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dit is een vraag die je beter aan een behandelaar kunt stellen, wij kunnen hier vandaan niet zien wat er met je ogen aan de hand is. Het is ook niet een kwestie van: wat is beter, laseren of nieuwe lenzen, maar zijn mijn ogen hier wel geschikt voor, en wat zijn de mogelijkheden. En dat kan van hieruit niet beoordeeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lenzen aangezien je blind kunt worden van laser operatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een deskundige (oogarts) kan beoordelen welke mogelijkheden toepasbaar zijn in een individueel geval.

"nieuwe lenzen in mijn ogen" ?. Bedoel je de (weinig toegepaste) techniek waarmee operatief een permanente correctie in de ogen wordt geplaatst ?

Een laserbehandeling is eveneens een medische ingreep.

"Wat is beter ?" kan niemand hier uiteraard beoordelen.

Hooguit kunnen anderen aangeven hoe de diverse mogelijkheden hen in de praktijk bevallen, ter ondersteuning van een keuze die je evt. zou moeten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande sluit ik me bij aan: je kunt dat beter een professional vragen.
Een collega heeft lensimplantaten en het is wel zo dat dat nog teruggedraaid kan worden eventueel (ze kunnen er uitgehaald worden), laseren is permanent. Een lensimplantaat kan wel zorgen voor wat vervelende reflecties bij licht (tv kijken, theater, e.d.). Daar moet je eerst behoorlijk aan wennen. Verder vindt mijn collega het ideaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er van uitgaande dat je geschikt bent voor beide operaties: laseren is onomkeerbaar. verder verkleint het de kans op slagen als je ogen later n (andere) correctie nodig hebben. het is verder relatief veilig en goedkoop. dat lensje inzetten is prima terug te draaien en behoudt ook mogelijkheden voor de toekomst. het is relatief veilig en ,sociaal gezien, onbegrijpelijk duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ene ook is het andere niet.
er is veel meer info voor nodig om te bepalen wat beter is en hier heb je toch echt een deskundige voor nodig ipv de GV-ers hier.

bovendien zijn er meer lasertechnieken. een vooronderzoek zal uitwijzen of, en welke lasertechniek voor jou geschikt kan zijn.