Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is het mogelijk dat ik bij sommige nummers/geluiden kippenvel krijg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
983

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat dit een combinatie is van je waarop jij prikkelbaar bent in samenwerking met je emotie.

Stel je voor.. jij vindt de geluiden van een piano erg mooi, daarbij wordt nog een gevoellig liedje afgespeeld waar jij een mooie herrinering aan hebt. Ik denk dat deze twee momenten met elkaar samenwerken en dat, dat zorgt voor de kippenvel op je huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk dat het een vorm van emotie is
hetzelfde als dat een blije emotie lachen en een verdrietige huilen is
krijg je bij een gevoelig lied kippenvel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe het precies zit met wat er in je hersens gebeurt en waardoor je kippevel krijgt kan ik niet precies uitleggen. Ik kan het niet vinden.
Wel weet ik nu dat kippevel onstaat doordat kleine spiertjes samentrekken.
(Zie bron)

Zal toch misschien een soort van reactie naar je hersens sturen die het kippevel effect activeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk door de emoties het betreffende nummer/geluid bij je oproept. Ik heb dat zelf ook, ik kan heel erg vrolijk en blij worden van bepaalde muziek en bij sommige nummers krijg ik kippenvel en moet zelfs huilen omdat het zo mooi is. De sfeer die zich dan vormt is zo perfect dat het je dan heel diep raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook wel met je stemming te maken heeft. Soms heb ik ineens zin om blues te gaan luisteren en dat raakt me dan ook echt en kan ik op gaan in de muziek. De andere keer heb ik weer meer zin in rock en staat de volume knop voluit. Dus de ene keer raakt een liedje me meer dan de andere keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je mens bent.;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding