Hoe ziet de regelkring van erytrophoëtine er uit?

Ik kan het echt niet vinden op het internet, en zou het graag willen weten om als onderdeel van mijn verslag te laten dienen. Het stimuleerd de productie van rode bloedcellen in het beenmerg, maar hoe zou het hele schema er uit moeten komen te zien?

Iets beginnend met zuurstof tekort?

Wat ik op google vond hielp me helaas niet.

(http://healthmetz.com/wp-content/uploads/2011/06/erythro.jpg)

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat zouden de receptoren, effectoren en conductoren zijn? :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Hier ken ik helaas niks van,maar ik vond op internet wet dit:
Zie Bronnen: