is het mogelijk om de Mamoet weer terug te krijgen?

we zijn toch al zo ver met dna en klonen, en we hebben compleet dna van dit dier. dus wat we zien in films om uitgestorven dieren terug te krijgen kan dat nou echt...?? of een nieuw soort dier creëren..?? is dit mogelijk? ik denk zelf dat dit al gedaan word in top geheim.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou vet zijn..!

Het beste antwoord

theoretisch is het mogelijk, en zoals het er naar uit ziet praktisch ook al, getuige mijn bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow!! ik hoop echt dat dit lukt, dan wil ik ook de buidelhond en dodo terug... :)

Andere antwoorden (3)

Een nieuw dier creëren is mogelijk, sterker zelfs, het gebeurt al. Dan wordt een gewoon dier genomen en wordt er DNA bijgedaan, waarna er dus een "mislukte versie" uitkomt. Om de mammoet zelf terug te krijgen? Nee, dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wat je zegt slaat nergens op. Bedoel je met nieuwe dieren 'creëren' het klonen van een individu van een bestaande diersoort? Dat gebeurt absoluut niet door zomaar "Een gewoon dier te nemen en er dan DNA bij te stoppen". Ook is het niet zo dat deze dieren automatisch 'mislukt zijn', ook al zijn er in het begin inderdaad wat problemen geweest met de gekloonde dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet op deze manier, omdat hoe je echt dna aan een dier toevoegd, heel wat verder gaat. Dat kan ik hier niet zomaar 1 2 3 uitleggen. En met mislukt, bedoel ik dus dat het dier sporen heeft van andere dieren. Denk aan een kat met de eigenschappen van een leeuw. En die wijsheid heb ik van hoogleraar scheikunde. Die heeft met dat soort dingen jarenlang gewerkt.
Op dit moment is dit niet (nog) niet mogelijk. Wetenschappers krijgen namelijk te maken met ongekende superbacteriën die we (nog) niet kennen. En het menselijk ras veel schade kunnen toebrengen. Het risico is te groot. En daar zit het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen. Blijkbaar kunnen mensen niet leven met de waarheid.
Dit wordt op dit moment al geprobeerd door de celkern van een mammoet uit een ijsblok in de eicel van een olifant in te brengen. Daarna wordt de eicel bevrucht met een zaadcel van een olifant of een mammoet, en ingebracht bij een olifant.