Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben alle dieren een tong?

Hebben bijvoorbeeld ook insecten een tong?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Talloze dieren hebben geen tong, met name dieren die in de zee leven. Bijvoorbeeld Kwallen, koralen, vissen, inktvissen en (de meeste) schelpdieren.

Dan nog iets anders: Eencellige dieren bestaan niet. Een van de criteria die bepalen of een organisme een dier genoemd mag worden is dat het organisme meercellig moet zijn. een Pantoffeldiertje is dus eigenlijk helemaal geen diertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alle dieren hebben een tong, ook insecten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
is dat wel zo?
hebben kwallen ook een tong?
of schelpdieren?
wormen en rupsen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weekdieren eten elkaar ook wel eens op. De tepelhoorn boort met zijn tong een gaatje in een schelp. Door dat gaatje slurpt hij het weekdier op.
Rieneke1
12 jaar geleden
okee, weer wat geleerd, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eencelligdiertje, zoals een pantoffeldiertje heeft volgens mij ook geen tong, hoor. XD
er bestaat in ieder geval een pad zonder tong.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/16982-de-surinaamse-pad.html
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Eencellige dieren hebben geen tong, en kwallen ook niet voor zover ik weet. Nee dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn insecten zonder mond of me een heel rudimentaire mond, zoals haften ('eendagsvliegen'). Die hoeven als volwassen beest niet te eten, dus een tong is nergens voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissen hebben geen tong, en veel insecten ook niet. Pelikanen hebben ook geen tong geloof ik ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding