Er is een gaap geboren

Kruising tussen geit en schaap, kan zo'n dier zich voortplanten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heet dat een scheit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als schaap moeder is en vader geit= gaap
Moeder geit en vader schaap = scheit

Het beste antwoord

Het is een algemene regel dat kruisingen tussen soorten altijd 'steriel' zijn, wat wil zeggen dat ze zich niet kunnen voortplanten. Hier zijn voor zover ik weet geen uitzonderingen op bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hier (zie reactie bij SAMM9): http://en.wikipedia.org/wiki/Tiglon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een inmiddels achterhaald standpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar okapi's zijn toch een soort van kruising tussen een girafe en een zebra?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn excuses, ik was niet op de hoogte van het bestaan van de Tigon. Okapi's zijn echter absoluut geen kruisingen tussen Zebra's en Giraffen. Ze zijn gewoon een eigen soort, die wel verwant is aan de Giraffe.

Andere antwoorden (3)

Tuurlijk als er nog een gaap is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Teeuwen en lijgers kunnen zich ook niet voortplanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo'n kruising kan zich niet voortplanten. Dat staat ook in het artikel van het AD van vandaag vermeld, daar had ik het gelezen.