Zijn er al Halsband parkieten buiten de randstad gesignaleerd ?

Bij mij zitten ze nu iedere dag in het park. Een zwerm van 25 papegaaitjes ( hals band parkieten zijn een soort papegaaitjes ) heeft het park als nacht rustplaats gekozen.

Het lijkt me dat de soort bezig is zich uit te breiden tot buiten de randstad. Wie heeft ze buiten de randstad gezien ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja , zijn ze in België ook buiten Brussel bekend ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Ik heb ze in ieder geval in Den Haag regelmatig gezien, ze zijn hier zelfs In de winter gebleven.
Leuke beestjes alleen schijten ze de hele boel onder op hun hangplekken :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden regelmatig gezien in geheel Noord en Zuid Holland.
In Rotterdam heb ik ze gezien toen ik in het ziekenhuis lag en was onlangs bij Alkmaar aan het vissen en ook daar heb ik ze over zien vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk Alkmaar , dat is buiten de randstad . Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag ze in het Geestmerambacht tussen Alkmaar en Broek op Langedijk.