Laatst vond ik in de tuin een klein zwart "besje" met een insect erin. Wat is dat?

Het was een zwart besje met vage witte streepjes (lopend zoals de partjes van een citrusvrucht). Toen ik in het besje kneep, kwamen er aan één kant insektenpootjes uit, alsof er een beest uit wilde. Ik heb het besje in de struiken gegooid. Weet iemand wat het is geweest?

Toegevoegd na 20 minuten:
De pootjes bewogen, dus het was echt een beest!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

elk besje heeft aan het uiteinde een plek waar de restanten van bloemblaadjes zitten. Vergelijk het eens bij de appel, het kroontje aan de onderkant.
Als je nu zo'n besje uitknijpt, dan opent het aan de onderkant en komen die kleine uitsteeksels van het besje naar buiten.
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
was het wel een besje?