Het antwoord hierop is even simpel als de vraag "Waarom hebben slangen geen poten?".

Ze hebben ze niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kwallen hebben geen hart omdat ze geen gesloten (dat is via aderen/slagaderen) bloedsomloop hebben (het hart is niks anders dan een pomp die het bloed dan rondpompt).

Ze hebben geen hersenen omdat de processen in hun lichaam ook zonder hersenen kunnen plaatsvinden
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +
Kwallen kunnen prima leven zonder; ze doen dat waarschijnlijk al miljoenen jaren en ze zijn nog lang niet uitgestorven; dus waarom zouden ze als je ook harteloze en domme mensen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een netwerk van zenuwcellen zorgt dat de kwal zich kunnen voortbewegen en kunnen reageren op gevaar, hier heeft ie dus geen hersenen voor nodig

een kwal hoeft dus helemaal niet na te denken want alles wat ie doet is reageren, en dat gaat automatisch.

zijn huid neemt zuurstof op, dus hart, bloed en longen zijn ook niet nodig.

een kwal bestaat niet uit 1 levensvorm, maar is het geheel van meerdere eencellige, en behoren daarom bij de plankton. ze zijn familie van oa de anemoon en de koralen.

elke groep cellen (bv netelcellen) heeft een eigen taak, waardoor ze samen functioneren als een geheel.
omdat een kwal geen hart heeft kan je dus niet makkelijk vaststellen of ie dood is. netelcellen kunnen nog lang actief blijven als de kwal is aangespoeld. daarom moet je dus nooit aan de 'dode' kwal komen, het kan je nog steeds steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heus wel dat je dat wist !!! HAHA,
die mensen zonder hart zijn toch ook bezeten en dus niet in hun uppie? :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de schizofreen toch niet?
:)