Maakt een giraf geluid? Een koe loeit, een varken knort en een giraf....?

Dieren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.5K

Antwoorden (4)

Een giraf zal nooit geluid maken omdat deze geen stembanden hebben. mochten ze willen knorren of loeien, ze kunnen het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een giraffe maakt zelden geluid, af en toe blaten ze en knorren ze als bijvoorbeeld leeuwen in de buurt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijanden heeft de giraffe nauwelijks.
Daarom hoeven ze ook niet veel geluid te maken.
Het dier wordt beschermd door zijn snelheid en hoogte. Eventuele aanvallers (voornamelijk leeuwen) worden op een afstand gehouden met ferme trappen.

Het loeiende en snuivende geluid van een giraffe in gevaar is dan ook zelden te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een giraffe kan hele gesprekken voeren, maar ad wel met speciaal daarvoor aangewezen personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ja prachtig... dat zijn mooie herinneringen van lang, lang geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was het al ontgroeid, maar onze kinderen van nu ver in de 40 kunnen nog diverse versjes van Annie MG opdreunen.