Een haar groeit uit een haarzakje (haarfollikel). Het aantal haarzakjes op je hoofdhuid bepaalt dus hoeveel haren je op je hoofd hebt. Gemiddeld zijn dit er ongeveer honderdduizend, maar dit verschilt per persoon.

Mensen met blond haar hebben meestal wat meer haar op hun hoofd (tot 160.000) en roodharige vaak wat minder (80.000)

Je moet ongeveer rekenen op ongeveer 1000 haren per vierkante centimeter (op je hoofd)

Per dag verlies je gemiddels ongeveer 100 haren en per jaar groeit een haar ongeveer 15 centimeter.

Een gemiddelde volwassen man heeft ongeveer vijf miljoen haren op zijn totale lichaam. Dat is net zoveel als de gemiddelde volwassen gorilla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat was even tellen maar hier is het antwoord:
Donkerharige 108,000
Roodharige 90,000
Blond 140,000
Uiteraard gemiddeld

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik neem aan dat het hier om het hoofdhaar ging, niet over het komplete lichaam dus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is bij elk mens verschillend. Gemidelld 100.000 maar bijvoorbeeld een hotja die hebben maar 1000 haren gemideld dus het scheelt veel