Als ik kikkervisjes in mijn vijfer gooi, worden deze dan door mijn (goud)vissen opgegeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.9K

Antwoorden (4)

Ja want de kikkervisjes zitten tussen het alg en het wier wat de vissen eten waardoor de kikkervisjes (perongeluk) opgegeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker! goudvissen zijn dol op levendvoer en hebben de gewoonte om de hele dag naar eten te zoeken.

als er wat voor hun neus zwemt en het past in hun bek eten ze het zeker op!

de kikkervisjes kunnen zich verschuilen in waterplanten, maar dan heb ik het natuurlijk niet over een klein bosje want dit is niet voldoende.

de kikkervisjes laten waar de dril is gelegd lijkt me het beste. als je wil kijken hoe het ontwikkelt kan je ook wat in een grote pot binnen doen. naruurlijk wel weer netjes terug zetten in het oorspronkelijke water als er pootjes aan komen en het echt een kikkerje wordt. :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe groot de vissen en kikker larve zijn , als het in relatie tot de vissen niet al te kleine larve zijn , zullen de meeste het wel over leven ,, en anders wachten en de kikker larve wat groter laten worden in een apart verblijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paddenlarven niet, die zijn giftig en onsmakelijk, maar kikkerlarven worden gegeten door vissen. In water met veel vissen, vooral baarsjes of zonnebaarsjes hebben amfibieënlarven het slecht, behalve de larven van de gewone pad.