waar nestelen buizerds?

Er zijn er best veel maar nog nooit heb ik in een bos een nest gezien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Buizerds nestelen vaak in wat hogere bomen. Vaak in een takkrans of op een zware tak tegen de stam. Als je niet weet waar je naar moet zoeken zijn de "horsten' lastig te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor roofvogels zijn er speciale nestkasten. Grote kasten met groot gat in voorkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed de vogels observeren (luisteren naar het miauwen) ook de roep van de havik kun je gebruiken om nesten te vinden. Wel stijve nekkenwerk, vaak in larix of grove den en hoog. Voor de roepen van roofvogels kun je bij de soortoverzichten op waarneming.nl kijken (luisteren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.a. in de Oostvaardersplassen. daar stikt het er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk je wel ver genoeg omhoog? het zijn namelijk niet nesten die je makkelijk over het hoofd ziet (behoorlijke omvang)

ze nestelen hoog en het nest zit vaak tegen de hoofd-stam (weet niet hoe het heet) aan. op een zijtakje vind je ze in ieder geval niet, hier krakken ze doorheen. :)