Masturberen dieren ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
14.2K
escape
13 jaar geleden
Waar dacht je dat het woord mastur-beren vandaan kwam?

Het beste antwoord

Ja, sommigen wel.
Het is in ieder geval bekend van eekhoorns.

http://www.fanatiek.nl/worldwide/actua/eekhoorns-masturberen-om-zich-tegen-soas-te-beschermen

Toegevoegd na 2 minuten:
En er zijn er nog wel meervolgens wiki:

"Masturbatie komt niet alleen bij de mens voor, maar ook bij vele andere zoogdieren, zoals honden, apen (bonobo's), kangoeroes en olifanten."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Masturbatie#Masturbatie_bij_zoogdieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ineens kijk op heel anders tegen Knabben en Babbel aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige katten doen het ook.

Andere antwoorden (2)

Ik heb het wel eens gezien bij apen in de dierentuin! Maar weet niet of ze dat ook echt voor genot doen of dat het onbewust is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens mijn studie naar het gedrag van chimpansees, waarbij ik wekenlang in Artis heb vertoefd, zat een jong mannetje die er wel pap van lustte...
Van mensapen en vooral Bonobos is bekend dat ze aan masturbatie doen, maar dan vooral de mannetjes.