Als je ziet dat een paar mannetjeseenden een vrouwtjeseend te grazen nemen, moet je er dan iets aan doen?

Of zijn de vrouwtjes niet anders gewend en moet je je er gewoon niet mee bemoeien? En sterven vrouwtjeseenden wel eens aan deze rare eendengewoonte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
12.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet de vrouwtjes eend zeker helpen en alle mannen wegjagen. Ik heb veel verstand van eenden. Kom er 3 keer in de week om ze speciaal eendenvoer te geven. Dat ik gezond in plaats van brood. Als ik zie dat een eend verkracht word, help ik de eend gelijk! Dat moet je echt doen ze killen haar zowat !!! Ik hoop dat je me begrijpt...

Antwoorden (10)

Laat de natuur gewoon hun gang gaan, al ziet het er niet zo fijn uit. Er gaan altijd wel eenden dood aan zo'n gevecht, niet altijd, maar soms wel, net zoals bij straatvechten waar dat niet de bedoeling is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zowel mannetjes als vrouwtjes kunnen het loodje leggen door het excessieve paren.
om het nog maar niet te hebben over de vele eenden die worden doodgereden terwijl ze achter elkaar aan gaan.
het beste is de eenden niet te voeren; zo vermijd je al te grote concentraties, en gaat het er wat rustiger aan toe.
op het moment supreme is er denk ik niet veel wat je kan doen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat is inderdaad naar om te zien, maar je kunt er niets aan doen. Als je ingrijpt gebeurd het bijvoorbeeld morgen weer, das de natuur nou emaal, laat het ze gang gaan:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwtjes zijn vaker de dupe idd.
ze verdrinken weleens omdat het mannetje of de mannetjes!!! te hardhandig te werk gaan.

je kan het zinloze geweld stoppen, maar zodra je uit zicht of uit bereik bent zal het vrouwtje vroeg of laat te grazen worden genomen door de hitsige woerden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in ben jij weer sneller dan ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Moolkeesje, ik heb af en toe mijn momentjes he :OP maareh.... die avatar van je.... wie is dat? ben even de naam kwijt maar dit mannetje komt me echt vreselijk bekend voor...!!!! (gniffel gniffel)
Je zou jezelf belangeloos kunnen aanbieden, misschien hebben de woerden interesse, zodat de druk op de eendinnen wat afneemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha! Nou, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T moolkeesje houdt veel van vogels, he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch leuk dat iemand eens wat humor gebruikt, meestal word je daarvoor flink afgestraft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom van mij ook een + voor moolkeesje, juist omdat de humor hier heel erg vaak bestraft wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bierdopje: ben ik wel mee eens, maar soms zie je echt vragen die om een humoristisch antwoord vragen en als je dat dan geeft, dan nog krijg je minnen en dat vind ik storend hier. Dat haalt voor mij de lol eraf.
Dat hangt er natuurlijk vanaf op welke manier ze de vrouwtjeseend te grazen nemen... Als er wapens aan te pas komen, of ze heeft het echt verdiend... Just walk away !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut ingrijpen dit klinkt als groepsverkrachting.

Nee, dit is de natuur als je het vervelend vind om te zien kun je altijd de andere kant op kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de eeuwige arrogantie van de mens om zich boven de natuur te stellen.

Wij zijn wel een sterk soort, maar we hoeven totaal niet voor Moeder Natuur te spelen, want die heeft dat zelf goed geregeld.

Net zoals dieren die met uitsterven worden bedreigd. Voelen sommige mensen zich geroepen om die dieren te 'redden'. Let op: het proces van uitsterven en het ontstaan van nieuwe soorten is al miljarden jaren aan de gang. En dan willen die lui ermee gaan hannesen.

Dieren beschermen van mensen, snap ik. Dieren redden van de natuur, achterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groepsverkrachtingen komen bij eenden veel voor. Je kan er als mens vrij weinig aan doen, want het zal zich gewoon weer voor blijven doen op het moment dat je hen de rug toekeerd.

Een leuk feitje:

Het vrouwtje van een eendensoort in Argentinië (argentijnse meereend) heeft daar iets op gevonden.

Haar vaginale ingang (schede) is ten opzichte van haar lichaam erg lang en heeft een vorm van een kurkentrekker. Deze kan zo'n 20 centimeter zijn. Zij is ook in staat om deze vorm middels spierspanningen te vervormen.

Biologen denken dat dit door evolutie zo is ontstaan, om mannetjes eenden niet zonder pardon 'binnen' te krijgen. En voor zichzelf groepsverkrachtingen te verminderen.

Het feit is dat door deze evolutie, het manetje een penis heeft die tot twee keer zijn eigen lichaamslengte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het weinig zin heeft om je ermee te bemoeien. Wel kun je het deels voorkomen, namelijk door eenden niet te voeren. (Mannetjes)eenden spenderen normaal gesproken een groot deel van hun dag en hun energie aan het verzamelen van voedsel. Doordat ze vaak non-stop brood toegegooid krijgen hoeven ze dit niet te doen en die overtollige energie en tijd gebruiken ze in de lentetijd vaak om eindeloos met eendevrouwtjes te paren.