Waarom hebben herbivoren een langer darmkanaal?

Ik zou hier graag extra informatie over willen, omdat ik binnenkort een toets heb. In de les werd er wel iets uitgelegd over het afbreken van cellulose? Als iemand dit op een niet al te moeilijke manier uit kan leggen zou dat heel fijn zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.8K

Het beste antwoord

Cellulose is een stof in plantaardige cellen, die de cel stevigheid geeft. Die cellulose is heel slecht verteerbaar, daarom zijn plantaardige cellen moeilijker af te breken dan dierlijke cellen. Ze Het duurt dan ook langer voordat plantaardig voedsel in een darm goed verteerd is.
Planteneters hebben een langere darm om meer tijd te hebben om die plantenresten te verteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah toppie dankjewel!