Hoe lang duurt het als je een dode mol of muis begraaft voor al het vlees, de spieren, het vel enz. opgegeten is door bacterieën enz.?

Ik wil hem namelijk opgraven en proberen in elkaar te zetten en te bekijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
9K

Het beste antwoord

Oef, dat kan wel een tijdje duren. Je zou dan beter het geheel goed kunnen doorkoken, zodat alles van de botten afvalt zodat je het dan beter kunt bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
getverdegetver, dat gaat stinken... dat zou ik nou niet aanraden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo? Je kookt toch ook kip en zo? Als je alleen de botten wilt is dit een betere en snellere methode dan in de grond stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm ik bedoel vooral in de huidige situatie, het dooie beessie zit al in de grond..
wanneer ie pas net dood is lijkt koken me inderdaad geen slecht plan..

Andere antwoorden (4)

uitkoken in de biotex is een betere methode.

ik heb ooit een hamster na een maand of 2 weer opgegraven.
op een stukje bont na was het beestje helemaal verteerd en vergaan.
Rieneke1
14 jaar geleden
deze tijd van het jaar zou dat wel eens in een week of 4 gebeurd kunnen zijn...
vorige zomer lag onder de struiken in mijn tuin een dode vogel... achter gelaten door de kat of zo... na een dag of drie zat hij onder de maden... die waren na een week of twee allemaal verdwenen en lieten het skeletje bijna kaal achter, nog een week of twee later waren de botjes helemaal kaal, zagen er grijs-wittig-glanzend uit, de veertjes lagen er nog wel omheen, die waren niet verdwenen...
die vogel lag óp de grond, maar ik kan me voorstellen dat een ingegraven diertje onder de grond ongeveer het zelfde lot te wachten staat... ik denk alleen niet dat daar ook maden komen, want de vliegen leggen hun eitjes natuurlijk niet onder de grond... maar er zullen daar wel andere opruimers zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat maakt nogal verschil, mol of muis. Een muis is zo klaar, aangezien er maar weinig vlees aanzit. Een maand of 2 schat ik. Met dit weer. Een mol is algauw dubbel die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt hem beter op de grond laten liggen dan is het ein een week of twee zo schoon dat je het skelet kunt gebruiken