Waar is de vogelgriep gebleven?

Nog niet zo lang geleden werden millioenen kippen geruimd vanwegen de vogelgriep.
Ook in Nederland moesten kippenrennen overdekt worden of moesten kippen naar binnen.
Nu horen we er niets meer over.
Vogelgriep over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Zeker niet.Alleen zijn er varianten van het virus.De gevaarlijke variant zorgde in India begin dit jaar nog voor een slachting onder de kippen.
Blijkbaar is de schrik voor trekvogels bij ons wat afgenomen.Veel mensen vonden die maatregelen ietwat lachwekkend.Ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vogelgriep is de wereld nog niet uit.
Kijk maar: (nog maar een paar maanden geleden)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De links werken niet op mijn laptop, maar ik ben toch wel heel geïnteresseerd in wat erin staat....
Wil je in telegramstijl iets vertellen alsjeblieft?
AWM
14 jaar geleden
Héél erg in het kort:
De ene:
Bird flu spreads wide in seven provinces of Vietnam
2009-02-11 02:43:49 GMT
De andere:
Vietnam confirms 2nd human case of bird flu this year
2009-02-10 02:53:21 GMT
Bird flu killed five people in Vietnam last year.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je moeite - ik vond het zo'n goeie vraag, vooral met het oog op die geruimde (rotwoord!) dieren.
vogelgriep is uit, Q koorts en Mexicaanse griep zijn in.
en ze zijn idd tot de conclusie gekomen dat het niet aan de trekvogels lag, waardoor overdekken van de kippen ook geen nut heeft.