waarom kan ik mijn buik laten rommelen?

als ik mijn buik zegmaar op een bepaalde manier omhoog doet gaat het rommelen. Ik kan mijn buik dus op commando laten rommelen. Is dat normaal? ik hoor van mensen dat hun buik opeens rommelt maar waarom kan ik het dan elk moment van de dag doen ook al heb ik geen honger?

Toegevoegd na 12 minuten:
dus: waarom kan ik op commando mijn buik laten rommelen :P?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt gewoon wat meer controle over je buikspieren dan de meeste mensen. Wanneer jij je "maag" beweegt, bewegen de vloeistoffen en gassen in je maag waardoor je gerommel krijgt. Meestal gebeurt dit bij honger omdat je maag dan zelf gaat samentrekken waardoor alles erin gaat bewegen. Dus eigenlijk gewoon handig.. Je helpt je maag mee verteren :)

Antwoorden (2)

in je darmen zitten gassen die zich verplaatsen door je buik te bewegen.

een buik kan dus ook rommelen als je geen honger hebt.

zie voor info http://www.goeievraag.nl/vraag/buik-rommelt.127994

of typ bij zoeken in 'rommelen buik'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps... Mijn antwoord staat bij reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annavb.... je kan simpelweg je reactie knippen, en weer plakken in een antwoord. ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh je meent het..