Waarom heeft de reiger een zig-zagknik in de nek tijdens het vliegen, in tegenstelling tot de gestrekte nek bij bv ooievaar of zwaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

De enige reden die ik kan bedenken is de andere lichaamshouding tijdens de vlucht, de plaatjes die ik vond zijn allemaal beschermd dus die kan ik niet inplakken, zie wel de link.

De zwaan vliegt bijna recht met zijn lijf, zijn staart is ietsje lager dan de aanzet van zijn hals

De reiger vliegt precies "anders om" zijn staart is hoger dan zijn hals maw hij hangt voorover, op de foto kun je goed zien dat hij zijn nek wel MOET buigen anders kan hij niet rechtuit kijken
amigo