de spiertjes van de pootjes verkrampen en buigen zich. het beestje kan dus niet meer op zijn pootjes staan.
daarom rolt het verderlichte 'lijk' makkelijk om naar zijn zwaarste punt bij verplaatsing van de lucht of de wind
het zwaarste punt (de rug dus) en het modelletje van het 'lijk' voorkomt dat het weer op zijn pootjes kan komen bij de verplaatsing van de lucht of bij wind.
daarom blijft het op zijn rug liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan :)

Andere antwoorden (1)

Sommigen liggen op hun rug omdat ze bv tijdens het klimmen tegen een raam op hun rug vielen en niet meer overeind konden komen. Ze stierven op hun rug... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké bedankt