Zo werkt dat niet... Het is niet een pc met bits, nullen en enen... Het is vooral een chemische opslagplaats en niet digitaal... De mensen zijn nog niet zo ver dat ze een rekenmachine kunnen maken met chemie... De communicatie gebeurt weliswaar met stroom en door zenuwen, maar de werking is vooral chemisch in de hersenen...

En de hersenen werken net zoiets als in de holografie, als een deel van het hologram wegvalt, vallen geen feiten weg, maar details van die feiten...

Dus wat één neuron kan opslaan is niet bekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar naar Wilders, dan weet je dat ongeveer.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gast is heel intelligent volgens mij. Alleen heeft hij dubieuze standpunten. Maar dat heeft weinig met intelligentie te maken. Toch weet hij in het debat en de verkiezingen heel ver te komen.
Verder wel een geslaagd antwoord. +1
1 neuron is uiterst "dom". Het is een component wat 1 uitgang en x ingangen heeft. Zelf heeft hij een drempelwaarde die chemisch aangepast kan worden. Als alle ingangen bij elkaar opgeteld over de drempelwaarde heen gaat, dan "vuurt" het neuron op zijn uitgang. Die waardes moet je zien als microvolts. Hoeveel microvolt hij op zijn uitgang heeft staan is ook variabel.

Dus 1 neuron houdt geen informatie vast. Het is de kracht van miljarden die onze hersenen maken tot wat ze zijn.

Als je meer info wilt zoek dan even op wiki maar houdt in je achterhoofd dat de rest van de wetenschappers ook nog maar een beetje aan het gissen is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals XiniX al heeft duidelijk gemaakt zo werkt het niet. Maar ik ga iets explicieter duidelijk maken hoe het wel zit met geheugen. Het gaat bij deze niet om de cel zelf maar de verbindingen met andere cellen en maken een soort netwerk waar door elektrische signalen worden afgegeven. Dit collectief van het netwerk is het geheugen het zit dus niet in een ding maar in het geheel van cellen, verbindingen met elkaar relaties tot elkaar. Et cetera. De hersens zijn een complex iets veel te moeilijk om hier uitgebreid over te vertellen. Maar wat je moet onthouden is dat als je iets leert of onthoud of iets dergelijks dan gaan bepaalde cellen verbindingen met elkaar aan. Het geheel van verbindingen in relaties tot andere cellen is het geheugen niet de cellen zelf onthouden niets. Het is de wetenschap op dit moment niet duidelijk wat de limieten van ons weten zijn dus kan ook geen nuttige uitspraak verder over doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opslagcapaciteit is van geen belang. het is de snelheid waarmee neuronen info uitwisselen. In het algemeen mag men stellen dat de hersenen onderbenut zijn voor een percentage dat schommelt tussen 20 à 5O %. Dat is gigantisch. De wetenschap staat hier nog in zin kinderschoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is 'opslagcapaciteit' van geen belang? Zelfs de allersnelste machine (al dan niet natuurlijk) is uitermate dom als ie niks kon 'opslaan'.